We've got him!

18 juli 2013 - Radium Hot Springs, Canada

Maandagavond ingecheckt bij Bumpers Inn (je moet ergens slapen), waar we Sven Booij ontmoetten. Hij volgt de komende week dezelfde route, maar niet altijd met dezelfde invulling.

De volgende ochtend begon met een wandeling in Banff langs The Bow River richting de Bow Falls. Prima start van wat weer een mooie dag zou worden. Einddoel was Radium Hot Springs, waar we voor de rustige verandering twee overnachtingen hebben.

Nu kun je vaak kiezen voor de snelle route of de alternatieve, vaak mooiere, route. We kozen weer voor de laatste, want haasten staat niet op ons lijstje deze vakantie. De alternatieve route ging over de Bow Valley Parkway. Rustig rijden in een prachtige omgeving en genieten maar. De rust was voorbij toen Nathalie plotseling schreeuwde: "Een beer!" Beren zijn een soort van obsessie geworden voor Nathalie na onze vorige Canadareizen. Veel verhalen gehoord over beren in de bossen langs de weg, maar ondanks vele uren turen in de bossen nog nooit zelf mogen waarnemen. Nu toch snel de auto gekeerd en eruit gesprongen. En ja hoor, we've got him! Onze eigen beer! Nathalie dook zonder angst de bossen in om de (black) bear vast te leggen. Dat is gelukt en die foto volgt nog. Al snel hadden andere passanten door dat er iets bijzonders te zien was en in een paar minuten werd de beer omsingeld door een leger amateurfotografen. Daar had de beer geen zin in, dus zowel voor hem als voor ons tijd om verder te gaan.

In eerste instantie waren we niet van plan naar Lake Louise en Moraine Lake te gaan. We waren er in 2007 al geweest en herinnerden ons nog het massatoerisme, terwijl we er destijds in het naseizoen waren. Onbewust waren we te ver gereden, dus nu we zo dichtbij waren toch maar even gaan kijken. Hier hebben we geen spijt van gekregen: nog steeds prachtig (zie foto's).

Vervolgens was het tijd om richting Radium Hot Springs te gaan. Dat was nog zo'n 130 km door de bergen, maar rijden door Kootenay National Park is bepaald geen straf.

Woensdag hebben we de auto laten staan om er een rustige dagje van te maken. Terwijl Nathalie en Thijmen de kamer bijna niet uit zijn geweest in de ochtend, moest Peter zich toch weer uitsloven. Hij had zijn hardloopschoenen niet voor niets meegenomen. We zaten aan de voet van de Redstreak Mountain, dus daar moest naar boven gelopen worden. Dat was wel heel zwaar, maar gelukkig ging het op de terugweg beter.....
Thijmen en Peter zijn in de middag naar een warm zwembad gegaan, want deze plaats heet niet zonder reden zoals het heet. De dag afgesloten met wat eten in een gezellig tentje en daarna nog wat foto's genomen van Nathalie's nieuwe vrienden: the bighorn sheep.

1. Froukje:
    23 juli 2013
    WOW, een echte beer in het wild blijft toch allerbijzonderst. Zeer benieuwd naar de foto's....