De eerste dagen (2)

16 juli 2013 - Banff, Canada

Het vervolg van de zondag bestond o.a. uit een bezoek aan CrossIron Mills, een mega shopping mall. Nathalie natuurlijk blij, maar ook Thijmen tevreden met de aanschaf van een voetbal. Vakantie of niet, thuis of in Canada, voetballen kan overal en altijd. Op weg naar het volgende hotel zijn we even gestopt om de nieuwe bal uit te proberen.

Het hotel voor de zondagnacht lag aan The Bow River. Daar hebben we aan het begin van de avond gezellig met ons drietjes gewandeld. Een mooi stukje van de rivier, waarvan we nog meer gaan zien.

Onze nachtrust werd verstoord door laat teruggekomen bezoekers van de Stampede. Dit is een jaarlijks terugkerend festival in Calgary. De laatkomers vonden het fijn om alle deuren af te gaan en iedereen te laten weten dat ze terug waren.....

Maandagochtend zijn we downtown Calgary gaan verkennen. Steden vanaf grote hoogte verkennen blijft leuk, dus we zijn the Calgary Tower op gegaan. Jammer dat het weer wat slechter was, want dat zorgde voor minder zicht. Toch blijft zoiets indrukwekkend.

Voor onze rit naar Banff kozen we niet de snelweg, maar een alternatieve route langs The Bow River. Deze route was meer dan de moeite waard door de schitterende natuur. Wel waren de gevolgen van de overstromingen van drie weken eerder op sommige plaatsen nog goed te zien.

Aangekomen bij en in Banff kwamen de mooie herinneringen boven van onze campervakantie van 2007. Wat zijn we toch bevoorrechte mensen....

1. Femke:
    16 juli 2013
    He naat, Peter en thijmen,
    Fijn dat jullie eerste dagen al goed zijn bevallen.
    En als dat voetballen tussendoor maar gewoon doorgaat, heeft thijmen het ook naar zijn zin. We willen wel meer foto's hoor:-).
    Tot het volgende bericht! Xfjjm
  2. Anja:
    17 juli 2013
    Hoi Nat en de rest van je gezin Wat leuk om zo met jullie mee te reizen en de verhalen te lezen! Ik wens jullie een schitterende vakantie toe, geniet er maar van liefs Anja
  3. Brigitte:
    17 juli 2013
    Super leuk om te lezen. Kijk nu al uit naar je volgende blog. Veel plezier met z'n drietjes (en sven)

Beer